Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/54097
Title: Критерії оцінки ефективності позиціонування web-сайту
Authors: Корнилюк, В. М.
Affiliation: Національний університет “Львівська політехніка”
Bibliographic description (Ukraine): Корнилюк В. М. Критерії оцінки ефективності позиціонування web-сайту / В. М. Корнилюк // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Інформаційні системи та мережі. — Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005. — № 549. — С. 98–104.
Bibliographic description (International): Korniliuk V. M. Kryterii otsinky efektyvnosti pozytsionuvannia web-saitu / V. M. Korniliuk // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Informatsiini systemy ta merezhi. — Lviv : Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika", 2005. — No 549. — P. 98–104.
Is part of: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Інформаційні системи та мережі, 549, 2005
Journal/Collection: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Інформаційні системи та мережі
Issue: 549
Issue Date: 1-Mar-2005
Publisher: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”
Place of the edition/event: Львів
Lviv
UDC: 681.3
Number of pages: 7
Page range: 98-104
Start page: 98
End page: 104
Abstract: Розглянуто основні етапи процесу позиціонування: аналіз web-сайту, аналіз журналу відвідувачів, пошукову оптимізацію та рекламні кампаній а також основні параметри процесів, що готують та супроводжують позиціонування web-сайтів. Наведено формули обчислення параметрів та джерела збирання вхідних даних. Здійснено класифікацію критеріїв за джерелами одержання вхідних даних. Запропоновано буквенні позначення критеріїв.
Considers the stages of process of web-site promotion: analysis of web-site, analysis of web-server logs, search engine optimization and adverting companies. The basic parameters of processes which prepare and accompany positioning of web-sites are considered. The formulas of calculation of parameters and source of entrances data capture are considered. Classification of criteria is carried out on entrances data sources.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/54097
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2005
© Корнилюк В. М., 2005
URL for reference material: http://citeseer.ist.psu.edu/glover02using.html
http://citeseer.ist.psu.edu/hu01overview.html
http://www.xdreze.org/Publications/jarweb.html
http://citeseer.ist.psu.edu/lawrence99searching.html
http://citeseer.ist.psu.edu/722419.html
http://citeseer.ist.psu.edu/spiliopoulou99impmving.html
http://www.ciadvertising.org/studies/student/96Jal1/bumett/berthon.html
http://citeseer.csail.mit.edu/chiOOscent.html
http://citeseer.ist.psu.edu/447490.html
http://citeseer.ist.psu.edu
http://www.searchengines.ru/articles/003882.html
http://www.obomt.ni/article/64/5
http://www.soshnikov.com/
http://www.searchengines.ru/
http://www.webmasterpm.com.ua/pm/12/1108_l.html
http://www.begun.ru
http://direct.yandex.ru/
http://www.searchengines.ru/articles/004573.html
http://sherry.ifi.unizh.ch/page98pagerank.html
References (Ukraine): 1. Eric J. Glover, Kostas Tsioutsiouliklis, Steve Lawrence, David M. Pennock, Gary W. Flake. Using Web Structure for Classifying and Describing Web Pages, http://citeseer.ist.psu.edu/glover02using.html.
2. Wen-Chen Hu, Yining Chen, Mark S. Schmalz, Gerhard X. Ritter. An Overview of World Wide Web Search Technologies. http://citeseer.ist.psu.edu/hu01overview.html
3. Xavier Dreze and Fred Zufryden. Testing Web Site Design and Promotional Content. http://www.xdreze.org/Publications/jarweb.html
4. Steve Lawrence, C. Lee Giles. Searching the Web: General and Scientific Information Access, http://citeseer.ist.psu.edu/lawrence99searching.html
5. Myra Spiliopoulou, Lukas C. Faulstich. WUM: A Tool for Web Utilization Analysis, http://citeseer.ist.psu.edu/722419.html
6. Myra Spiliopoulou, Carsten Pohlell, Lukas C. Faulstich. Improving the Effectiveness of a Web Site with Web Usage Mining, http://citeseer.ist.psu.edu/spiliopoulou99impmving.html
7. Berthon, Pierre. The World Wide Web as an advertising medium: toward an understanding of conversion efficiency. http://www.ciadvertising.org/studies/student/96Jal1/bumett/berthon.html
8. Ed H. Chi, Peter Pimlli, James Pitkow. The Scent of a Site: A System for Analyzing and Predicting Information Scent, Usage, and Usability of a Web Site. http://citeseer.csail.mit.edu/chiOOscent.html.
9. Ramakrishnan Srikant, Yinghui Yang. Mining Web Logs to Improve Website Organization, http://citeseer.ist.psu.edu/447490.html
10. Chi, E.H., Pitkow, J., Mackinlay, J., Pimlli, P, Gossweiler, R, Card, S. Visualizing the Evolution of Web Ecologies, http://citeseer.ist.psu.edu /chi98visualizing.html
11. Татьяна Зуенок Оптимизация сайта под поисковые системы как фактор успешности бизнеса http://www.searchengines.ru/articles/003882.html
12. Павел Ряйкконен. Оценка эффективности раскрутки http.V/softportal. com/articlesAtem.php ?id=I39
13. В. Холмогоров. Эффективность рекламных кампаний Часть первая СП и СТВ http://www.obomt.ni/article/64/5
14. Krasteleva /., Soshnikov D. Expert System for Planning Web Site Pmmotion Campaigns. In Pmceedings of the 4th International Workshop on Computer Science and Information Technologies, Patras, Greece, 2002. http://www.soshnikov.com/ publications/csit-2002-kra.pdf
15. Контекстна реклама SearchEngines.ru http://www.searchengines.ru/ articles/cat_eiioenoia_eeeaia.html
16. Google AdWords Select - контекстная реклама на Google http://www.webmasterpm.com.ua/pm/12/1108_l.html
17. Система контекстной рекламы “Бегун” http://www.begun.ru
18. ЯндексДирект http://direct.yandex.ru/
19. PageRank: начала анализа http://www.searchengines.ru/articles/004573.html
20. Larry Page, Sergey Brin, R. Motwani, T. Winograd The PageRank Citation Ranking: Bringing Order to the Web http://sherry.ifi.unizh.ch/page98pagerank.html
References (International): 1. Eric J. Glover, Kostas Tsioutsiouliklis, Steve Lawrence, David M. Pennock, Gary W. Flake. Using Web Structure for Classifying and Describing Web Pages, http://citeseer.ist.psu.edu/glover02using.html.
2. Wen-Chen Hu, Yining Chen, Mark S. Schmalz, Gerhard X. Ritter. An Overview of World Wide Web Search Technologies. http://citeseer.ist.psu.edu/hu01overview.html
3. Xavier Dreze and Fred Zufryden. Testing Web Site Design and Promotional Content. http://www.xdreze.org/Publications/jarweb.html
4. Steve Lawrence, C. Lee Giles. Searching the Web: General and Scientific Information Access, http://citeseer.ist.psu.edu/lawrence99searching.html
5. Myra Spiliopoulou, Lukas C. Faulstich. WUM: A Tool for Web Utilization Analysis, http://citeseer.ist.psu.edu/722419.html
6. Myra Spiliopoulou, Carsten Pohlell, Lukas C. Faulstich. Improving the Effectiveness of a Web Site with Web Usage Mining, http://citeseer.ist.psu.edu/spiliopoulou99impmving.html
7. Berthon, Pierre. The World Wide Web as an advertising medium: toward an understanding of conversion efficiency. http://www.ciadvertising.org/studies/student/96Jal1/bumett/berthon.html
8. Ed H. Chi, Peter Pimlli, James Pitkow. The Scent of a Site: A System for Analyzing and Predicting Information Scent, Usage, and Usability of a Web Site. http://citeseer.csail.mit.edu/chiOOscent.html.
9. Ramakrishnan Srikant, Yinghui Yang. Mining Web Logs to Improve Website Organization, http://citeseer.ist.psu.edu/447490.html
10. Chi, E.H., Pitkow, J., Mackinlay, J., Pimlli, P, Gossweiler, R, Card, S. Visualizing the Evolution of Web Ecologies, http://citeseer.ist.psu.edu /chi98visualizing.html
11. Tatiana Zuenok Optimizatsiia saita pod poiskovye sistemy kak faktor uspeshnosti biznesa http://www.searchengines.ru/articles/003882.html
12. Pavel Riaikkonen. Otsenka effektivnosti raskrutki http.V/softportal. com/articlesAtem.php ?id=I39
13. V. Kholmohorov. Effektivnost reklamnykh kampanii Chast pervaia SP i STV http://www.obomt.ni/article/64/5
14. Krasteleva /., Soshnikov D. Expert System for Planning Web Site Pmmotion Campaigns. In Pmceedings of the 4th International Workshop on Computer Science and Information Technologies, Patras, Greece, 2002. http://www.soshnikov.com/ publications/csit-2002-kra.pdf
15. Kontekstna reklama SearchEngines.ru http://www.searchengines.ru/ articles/cat_eiioenoia_eeeaia.html
16. Google AdWords Select - kontekstnaia reklama na Google http://www.webmasterpm.com.ua/pm/12/1108_l.html
17. Sistema kontekstnoi reklamy "Behun" http://www.begun.ru
18. IandeksDirekt http://direct.yandex.ru/
19. PageRank: nachala analiza http://www.searchengines.ru/articles/004573.html
20. Larry Page, Sergey Brin, R. Motwani, T. Winograd The PageRank Citation Ranking: Bringing Order to the Web http://sherry.ifi.unizh.ch/page98pagerank.html
Content type: Article
Appears in Collections:Комп'ютерні системи та мережі. – 2005. – № 549



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.