Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/52787
Title: Комунікаційна взаємодія медіа та установи
Authors: Комова, Марія
Петрушка, Аліна
Affiliation: Національний університет “Львівська політехніка”
Bibliographic description (Ukraine): Комова М. Комунікаційна взаємодія медіа та установи / Марія Комова, Аліна Петрушка // Інформація, комунікація, суспільство 2020 : матеріали 9-ї Міжнародної наукової конференції, 21–23 травня 2020 року, Львів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. — С. 162–163. — (Соціальні комунікації).
Bibliographic description (International): Komova M. Komunikatsiina vzaiemodiia media ta ustanovy / Mariia Komova, Alina Petrushka // Informatsiia, komunikatsiia, suspilstvo 2020 : materialy 9-yi Mizhnarodnoi naukovoi konferentsii, 21–23 travnia 2020 roku, Lviv. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2020. — P. 162–163. — (Sotsialni komunikatsii).
Is part of: Інформація, комунікація, суспільство 2020 : матеріали 9-ї Міжнародної наукової конференції, 2020
Conference/Event: 9-ї Міжнародна наукова конференція "Інформація, комунікація, суспільство 2020"
Journal/Collection: Інформація, комунікація, суспільство 2020 : матеріали 9-ї Міжнародної наукової конференції
Issue Date: 21-May-2020
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
Lviv
Temporal Coverage: 21–23 травня 2020 року, Львів
Keywords: комунікаційна взаємодія
засоби масової інформації
інформаційний продукт
комунікаційний вплив
стратегії комунікаційної взаємодії
Number of pages: 2
Page range: 162-163
Start page: 162
End page: 163
Abstract: Communication interaction between the media and the institution has specific features due to the trends in the economic environment and social relations in society. These factors determine the current structure, functions and role of the media. When forming media content, the media takes into account the social, ideological, psychological characteristics of the audience: management and employees of the institution. Personal attitude of the media (editorial board, journalists) plays an important role in the factual basis and its interpretation. The strategy of communication interaction between the media and the institution is based on the application of conceptual approaches: systemic and personal psychological and communication approaches.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/52787
ISBN: 978-966-941-464-9
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2020
URL for reference material: http://www.compromat.ru/page_11323.htm
References (Ukraine): [1] М.Комова, А.Пелещишин, Соціальнокомунікаційні технології : курс лекцій. Львів: Вид-во НУ “Львів. Політехніка”, 2018. 126 с.
[2] M.Komova, A.Peleshchyshyn, and A.Petrushka. “Axiomatic Typology as a Special Method of Exploring Documentary Information” (in English), Conflict Management in Global Information Networks: Proceedings of the International Workshop on Conflict Management in Global Information Networks (CMiGIN 2019) co-located with 1st International Conference on Cyber Hygiene and Conflict Management in Global Information Networks (CyberConf 2019), Lviv, Ukraine, November 29, 2019. pp. 324-335.
[3] A.Petrushka, M.Komova, and I.Demydov. “Social networks as an alternative environment for the implementation of scientific communication” (in English), CEUR Workshop Proceedings. 2019. Vol. 2392: Proceedings of the 1st International workshop on control, optimisation and analytical processing of social networks (COAPSN-2019), Lviv, Ukraine, May 16-17, 2019. pp. 79-94.
[4] S. Aral, Ch. Dellarocas, and D. Godes, “Introduction to the Special Issue-Social Media and Business Transformation: A Framework for Research”, Information Systems Research, vol. 24, no. 1, 2013.
[5] A.H. Arsenault, M.Castells, “The Structure and Dynamics of Global Multi-Media Business Networks”, International Journal of Communication, vol 2, pp. 707-748, 2008.
[6] Кузьмич А. Філософсько-психологічні засади комунікативної дихотомії “автор-реципієнт”, Держава і регіони. 2011. № 2. С. 30-33.
[7] Почепцов Г. 12 правил ведения PR-войны. URL: http://www.compromat.ru/page_11323.htm
[8] 313. Порфімович О.Л. Імідж і влада. Київ: КНУ ім. Т. Шевченка. Ін-т журналістики, 2007. 80 с.
References (International): [1] M.Komova, A.Peleshchyshyn, Sotsialnokomunikatsiini tekhnolohii : kurs lektsii. Lviv: Vyd-vo NU "Lviv. Politekhnika", 2018. 126 p.
[2] M.Komova, A.Peleshchyshyn, and A.Petrushka. "Axiomatic Typology as a Special Method of Exploring Documentary Information" (in English), Conflict Management in Global Information Networks: Proceedings of the International Workshop on Conflict Management in Global Information Networks (CMiGIN 2019) co-located with 1st International Conference on Cyber Hygiene and Conflict Management in Global Information Networks (CyberConf 2019), Lviv, Ukraine, November 29, 2019. pp. 324-335.
[3] A.Petrushka, M.Komova, and I.Demydov. "Social networks as an alternative environment for the implementation of scientific communication" (in English), CEUR Workshop Proceedings. 2019. Vol. 2392: Proceedings of the 1st International workshop on control, optimisation and analytical processing of social networks (COAPSN-2019), Lviv, Ukraine, May 16-17, 2019. pp. 79-94.
[4] S. Aral, Ch. Dellarocas, and D. Godes, "Introduction to the Special Issue-Social Media and Business Transformation: A Framework for Research", Information Systems Research, vol. 24, no. 1, 2013.
[5] A.H. Arsenault, M.Castells, "The Structure and Dynamics of Global Multi-Media Business Networks", International Journal of Communication, vol 2, pp. 707-748, 2008.
[6] Kuzmych A. Filosofsko-psykholohichni zasady komunikatyvnoi dykhotomii "avtor-retsypiient", Derzhava i rehiony. 2011. No 2. P. 30-33.
[7] Pocheptsov H. 12 pravil vedeniia PR-voiny. URL: http://www.compromat.ru/page_11323.htm
[8] 313. Porfimovych O.L. Imidzh i vlada. Kyiv: KNU im. T. Shevchenka. In-t zhurnalistyky, 2007. 80 p.
Content type: Conference Abstract
Appears in Collections:Інформація,комунікація,суспільство (ICS-2020). – 2020 р.



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.