Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/45090
Title: Взаємозв’язок цінової та комунікативної стратегій у системі маркетингу підприємства
Authors: Сухорська, У. Р.
Affiliation: Львівська комерційна академія Укоопспілки
Bibliographic description (Ukraine): Сухорська У. Р. Взаємозв’язок цінової та комунікативної стратегій у системі маркетингу підприємства / У. Р. Сухорська // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2002. – № 448 : Проблеми економіки та управління. – С. 293–299. – Бібліографія: 7 назв.
Conference/Event: Проблеми економіки та управління
Issue Date: 2002
Publisher: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка"
Country (code): UA
Place of the edition/event: Львів
UDC: 338.242.2:339.138
Number of pages: 293-299
Abstract: Проаналізовано взаємозв’язок цінової та комунікативної стратегій. Описано методи вимірювання впливу реклами на ціни. Підтверджено, що більш рекламовані товари мають нижчу цінову еластичність. Виробникам рекомендовано дотримуватись послідовності у їх ціновій та комунікативній стратегіях, тобто супроводжувати значні витрати на просування високими цінами на товари. In the article the relationship between price and promotion strategies is analyzed. Different methods of measurement of the impact of advertising on prices are described. It is stated that better advertised products have lower price elasticity. It is recommended for the producers to be consistent in their price and advertising strategy when high advertising expenditures should be provided with high prices.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/45090
Copyright owner: © Сухорська У. Р., 2002
References (Ukraine): . Telser L. How much does it pay whom to advertise? // American Economic Review. - 1961. - № 51. - P. 194 - 205. 2. Elliot J. Kellogg’s Rice Krispies: the effect of new creative execution // Advertising Wbrks. - 1981. - № 1. - P. 78 - 88. 3. Starr M., Rubinson J. A loyalty group segmentation model for brand purchasing simulation // Journal of Marketing Research. - 1918. - № 15. - P. 318 - 383. 4. Steiner R Does Advertising Lower Consumer Prices? // Journal of Marketing. - 1913. - № 10. - P. 18 - 29. 5. Farris P., Reibstein D. How prices, ad expenditure and profits are linked // Harvard Business Review. - 1919. - № 11 - 12. - P. 113 - 184. 6. Rasmussen A. The determination of advertising expenditure // Joyrnal of Marketing. - 1952. - № 16. - P. 439 - 446.7. Dorfman R., Steiner P. Optimal advertising and optimal quality // American Economic.Review. - 1954. - № 44. - P. 826 - 836.
Content type: Article
Appears in Collections:Проблеми економіки та управління. – 2002. – №448

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
62_293-299.pdf147,65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.