Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/44452
Назва: Обґрунтування тарифів за зберігання нафти: методичні аспекти розрахунку
Інші назви: The substance of prices for oil storage: methodological aspects of calculation
Автори: Карий, О. І.
Лісовська, Л. С.
Karyy, O.
Lisovska, L.
Приналежність: Національний університет “Львівська політехніка”
Lviv Polytechnic National University
Бібліографічний опис: Карий О. І. Обґрунтування тарифів за зберігання нафти: методичні аспекти розрахунку / О. І. Карий, Л. С. Лісовська // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Проблеми економіки та управління. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 897, випуск 2. — С. 20–31. — (Проблеми економіки).
Bibliographic description: Karyy O. The substance of prices for oil storage: methodological aspects of calculation / O. Karyy, L. Lisovska // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Problemy ekonomiky ta upravlinnia. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2018. — No 897, випуск 2. — P. 20–31. — (Problemy ekonomiky).
Є частиною видання: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Проблеми економіки та управління, 897, випуск 2, 2018
Журнал/збірник: Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Проблеми економіки та управління
Випуск/№ : 897, випуск 2
Дата публікації: 26-лют-2018
Видавництво: Видавництво Львівської політехніки
Місце видання, проведення: Львів
Lviv
УДК: [658.15
005.21]
622.691.4.054
Теми: тариф
тарифна виручка
економічно обґрунтовані витрати на планований період
резервуари
нафта
tariff
tariff revenues
economically justified expenses for the planned period
reservoirs
oil
Кількість сторінок: 12
Діапазон сторінок: 20-31
Початкова сторінка: 20
Кінцева сторінка: 31
Короткий огляд (реферат): Проаналізовано чинну систему стандартизації України, окреслено здійснені напрями її реформування та визначено перспективи удосконалення системи стандартизації. Зазначені перспективи вказують на необхідність врахування нових вимог інноваційного розвитку економіки країни та виникнення нових галузей економіки, зниження технічних бар’єрів під час виходу на світові ринки в зонах високих технологій. Окремо досліджено стан розвитку системи стандартизації у нафтогазовому комплексі України. В Україні нафтогазовий комплекс представлений підприємствами з видобування, перероблення, транспортування газу та нафти. Найефективніше та найрезультативніше працює галузь транспортування газу, значний виробничий потенціал мають сфери переробки та зберігання газу, а видобуток нафти є найменш прибутковим. Здійснено порівняльний розрахунок тарифу за зберігання нафти відповідно до існуючого та запропонованого підходу та зроблено висновки щодо завищення оплати за зберігання нафти на сучасному ринку нафти і нафтопродуктів.
In the article, the authors analyzed the current system of standardization of Ukraine, outlined the directions of its reform and identified the prospects for improving the standardization system. According to the conducted analysis the need to take into account the new requirements of the innovative development of the country's economy and the emergence of new sectors of the economy, reducing technical barriers when entering the world markets in high technology zones was proved. In addition to this, the authors examined the state of development of the standardization system in the oil and gas complex of Ukraine. In Ukraine, the oil and gas complex is represented by enterprises for the extraction, processing, transportation of gas and oil. The gas transportation industry operates most effectively and efficiently; the oil extraction is the least profitable area. Due to the dynamic development of economic processes and a decrease in the level of financing for the formaulation of national standards and regulatory documents of the level of enterprises, there is a backlog in providing the oil and gas complex with regulatory documents of an international level. Another important problem for the industry remains the transparency of the conclusion of contracts and the definition of tariffs for services performed. Based on the analysis of actual information on the existence of legal disputes between market operators and the presence of abuses on it, it was proved necessary to develop a unified methodological basis for determining the tariffs for oil storage services. Such a framework should be recognized as a normative document for use by all enterprises, organizations and structural subdivisions, which have in their composition respective tank farms and can undertake contractual storage of oil. The establishment of tariffs for oil storage services should be transparent and provide the enterprise with tariff revenues sufficient to cover economically justified costs of oil storage; obtaining the net profit necessary for the provision of production and economic activity; payment of all taxes and obligatory payments in accordance with the current legislation of Ukraine. In determining the size of the tariff for the service of storage of oil the organization should be guided by ensuring the value of the planned tariff revenues. The size of the planned tariff revenues should cover the company's total expenses for oil storage operations, payment of taxes (excluding VAT) and compulsory payments provided for by the current legislation of Ukraine and create a planned net profit corresponding to the approved rate of return. The total expenses, however, include only expenditures related to oil storage services. The most controversial point in determining the tariff for storing oil is traditionally considered a methodological approach to justifying the planned profit of an enterprise that provides the relevant services. Organizations of the oil and gas complex of Ukraine to the value of profit include two components: an investment component, which involves compensation of investment costs and the planned rate of profitability. This definition of planned profit can be considered as a double count, which overestimates the planned profit and, accordingly, the value of the tariff for the storage of oil. The authors carried out a comparative calculation of the oil storage tariff in accordance with the existing and proposed approach and found that oil storage charges are on the modern oil market.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/44452
Власник авторського права: © Національний університет „Львівська політехніка“, 2018
© Карий О. І., Лісовська Л. С., 2018
URL-посилання пов’язаного матеріалу: https://news.finance.ua/ua/news/-/392597/dohid-vid-investytsij-v-syrovynu-prodovzhytzrostaty-v-2017-2018-rr-citigroup
http://annualreport2016.naftogaz.com/ua/chogo-mi-dosjagli/transportuvannja-nafti
https://lb.ua/economics/2018/02/20/390671_andriy_pasishnik_mi_dobilisya.html
https://zik.ua/news/2018/02/15/u_naftogazu_zaberut_funktsii_
https://zik.ua/news/2018/02/15/u_naftogazu_zaberut_funktsii_transportuvannya_i_zberigannya_gazu__rishennya_1266387
https://ssrn.com/abstract=2928767
http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2928767
http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3145
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1315-vii
http://elar.nung.edu.ua/bitstream/123456789/3844/1/5657p.pdf
http://metrology.com.ua/m/download/dstu-gost-gost-r/60-dstu/511-dstu-1-0-2003
http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/uk/publish/
http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/GK330.html
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v0266874-17
https://buhgalter911.com/uk/...baza/nalogovyi-kodeks/
http://uazakon.com/big/text580/pg2.htm
https://news.finance.ua/en/news/-/392597/dohid-vid-investytsij-v-syrovynu-prodovzhyt-zrostaty-v-2017-2018-rr-citigroup
https://zik.ua/news/2018/02/15/u_naftogazu_zaberut_funktsii_transportuvannya_
http://zakon2.rada.gov.ua/laws/
http://metrology.com.ua/m/download/
http://search.ligazakon.ua/
Перелік літератури: 1. Дохід від інвестицій в сировину продовжить зростати в 2017–2018 рр. – Citigroup, available at: https://news.finance.ua/ua/news/-/392597/dohid-vid-investytsij-v-syrovynu-prodovzhytzrostaty-v-2017-2018-rr-citigroup.
2. Річний звіт / НАК “Нафтогаз України” // available at: http://annualreport2016.naftogaz.com/ua/chogo-mi-dosjagli/transportuvannja-nafti. Андрій Пасішник: “Ми добилися зменшення вартості зберігання нафти утричі, а також почали повертати нафту в компанію”, available at: https://lb.ua/economics/2018/02/20/390671_andriy_pasishnik_mi_dobilisya.html.
3. У “Нафтогазу” заберуть функції транспортування і зберігання газу / Рішення Кабміну // available at: https://zik.ua/news/2018/02/15/u_naftogazu_zaberut_funktsii_ transportuvannya_i_ zberigannya_ gazu__ rishennya_1266387https://zik.ua/news/2018/02/15/u_naftogazu_zaberut_funktsii_transportuvannya_i_zberigannya_gazu__rishennya_1266387.
4. Oliver M. (2017). Price Regulation and Pipeline Transmission Capacity. USAEE Working Paper No. 17-295, available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2928767 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2928767.
5. He Y., & Lin B. (2017). The impact of natural gas price control in China: A computable general equilibrium approach. Energy Policy, 107, 524–531.
6. Ishwaran M., King W., Haigh M., Lee T., & Nie S. (2017). Regulatory System Reform to Support Natural Gas Market Liberalisation. In China’s Gas Development Strategies (pp. 303–308). Springer, Cham.
7. Lane, D. (2018). The political economy of Russian oil. In Business And State In Contemporary Russia (pp. 101–128). Routledge.
8. Basso L. J., Figueroa N., & Vásquez J. (2017). Monopoly regulation under asymmetric information: prices versus quantities. The RAND // Journal of Economics. – 48(3). – 557–578.
9. Чухрай Н. І. (2017). Формування системи альтернативних рішень щодо зменшення втрат електроенергії з впливом на операційну діяльність енергопостачальних підприємств / Н. І.Чухрай, І. В. Бохонко // Приазовський економічний вісник. – № 2(02) 2017. – C. 76–79.
10. Чухрай Н. І. (2017). Моделювання вибору кращого проекту для виявлення та уникнення втрат електроенергії на енергопостачальних підприємствах / Н. І. Чухрай, І. І. Новаківський, І. В. Бохонко // Глобальні та національні проблеми економіки : електронне наукове фахове видання. – Т.18. – C. 326–330.
11. Нестеров П. В. (1989). Информационные аспекты стандартизации и управления качеством продукции / П. В. Нестеров. – М.: Изд-во стандартов. – 152 с.
12. Нагорна О. О. (2014). Система технічного регулювання як складова інноваційного розвитку економіки України / О. О. Нагорна // Електронне наукове фахове видання “Ефективна економіка”. – № 6 // available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3145.
13. Закон України Про стандартизацію (Відомості Верховної Ради (ВВР). – 2014. – № 31. – С.1058) Із змінами, внесеними згідно із Законом № 124-VIII від 15.01.2015 р., ВВР. – 2015. – № 14, ст.96 // available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1315-vii.
14. Гарасим Ю. Й. (2015) Аналіз національної системи стандартизації і сертифікації у контексті угоди про асоціацію України та ЄС/ Ю. Й. Гарасим // Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право // Науковий журнал. Серія: Економічні науки. /55А/1028–7507 № 3 (80). – С.58–65.
15. Ковалко О. М. (2016), Пріоритетні напрями актуалізації системи стандартизації в нафтогазовій галузі / О. М. Ковалко, П. М. Хомик, А. В. Андрієвський, М. В. Трусова // Нафтогазова галузь України. – № 2, available at: http://elar.nung.edu.ua/bitstream/123456789/3844/1/5657p.pdf.
16. ДСТУ 1.0:2003 Національна стандартизація. Основні положення // available at: http://metrology.com.ua/m/download/dstu-gost-gost-r/60-dstu/511-dstu-1-0-2003 .
17. Наказ № 305 від 20.05.2015р. “Про організацію робіт зі стандартизації у паливно-енергетичному комплексі”, available at: http://mpe.kmu.gov.ua/minugol/control/uk/publish/ article?art_id=245058958&cat_id=245057448.
18. Постанова від 30 липня 1999 року N 993 “Про затвердження Методики розрахунку тарифів за надані послуги з транспортування нафти територією України магістральними нафтопроводами, перевалки та наливу нафти” (Із змінами і доповненнями, внесеними постановами Національної комісії регулювання електроенергетики України від 26 січня 2000 року N 102, від 25 червня 2009 року N 749) (Постанова втратила чинність), (згідно з постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 25 травня 2017 року № 691) available at: http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/GK330.html.
19. Методика визначення та розрахунку тарифу на послуги розподілу природного газу затвердженої постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 25 лютого 2016 року № 236, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 03 листопада 2016 року за № 1434/29564 // available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v0266874-17.
20. Податковий кодекс України // available at: https://buhgalter911.com/uk/...baza/nalogovyi-kodeks/.
21. Про затвердження Типового положення з планування, обліку і калькулювання собівартості продукції (робіт, послуг) у промисловості // available at: http://uazakon.com/big/text580/pg2.htm.
22. Закон України “Про Державний бюджет України на плановий рік”.
References: 1. Doxid vid investy`cij v sy`rovy`nu prodovzhy`t` zrostaty` v 2017-2018 rr. [The return on investment in raw materials will continue to grow in 2017-2018] – Citigroup . Retrived from: https://news.finance.ua/en/news/-/392597/dohid-vid-investytsij-v-syrovynu-prodovzhyt-zrostaty-v-2017-2018-rr-citigroup. 2.
2. Richny`j zvit [Annual report] / NJSC Naftogaz of Ukraine .- Retrived from: http: //annualreport2016.naftogaz.com/ua/chogo-mi-dosjagli/transportuvannja-nafti.
3. Andriy Pasishnik: My` doby`ly`sya zmenshennya vartosti zberigannya nafty` utry`chi, a takozh pochaly` povertaty` naftu v kompaniyu [We achieved a threefold reduction in the cost of storing oil, and also began to turn oil into a company]- Retrived from: https://lb.ua/economics/2018/02/20/390671_andriy_pasishnik_mi_dobilisya.html.
4. U “Naftogazu” zaberut` funkciyi transportuvannya i zberigannya gazu, – rishennya Kabminu [In “Naftogaz” will take away the functions of transportation and storage of gas, – the decision of the Cabinet of Ministers.]. – Retrived from: https://zik.ua/news/2018/02/15/u_naftogazu_zaberut_funktsii_transportuvannya_ i_zberigannya_gazu__rishennya_1266387 https: //zik.ua/news / 2018/02/15 / u_naftogazu_zaberut_ funktsii_transportuvannya_i_zberigannya_gazu__rishennya_1266387.
5. Oliver M. Price Regulation and Pipeline Transmission Capacity (March 7, 2017). USAEE Working Paper No. 17–295. Retrived from: https://ssrn.com/abstract=2928767 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2928767.
6. He Y., & Lin, B. (2017). The impact of natural gas price control in China: A computable general equilibrium approach. Energy Policy, 107, 524–531.
7. Ishwaran M., King W., Haigh M., Lee T., & Nie S. (2017). Regulatory System Reform to Support Natural Gas Market Liberalisation in China’s Gas Development Strategies (pp. 303–308). Springer, Cham.
8. Lane, D. (2018). The political economy of Russian oil. In Business And State In Contemporary Russia (pp. 101–128). Routledge.
9. Basso L. J., Figueroa N., & Vásquez J. (2017). Monopoly regulation under asymmetric information: prices versus quantities. The RAND Journal of Economics, 48(3), 557–578.
10. Chukhray N. I. Formuvannya sy`stemy` al`ternaty`vny`x rishen` shhodo zmenshennya vtrat elektroenergiyi z vply`vom na operacijnu diyal`nist` energopostachal`ny`x pidpry`yemstv. [Formation of the system of alternative solutions for reduction of electric power losses with influence on operational activity of power supply enterprises] / N.I Chuhray, I. V. Bohonko // Priazovsky Economic Bulletin. – 2017. – No. 2 (02) 2017. – Р. 76–79.
11. Chukhra N. I. Modelyuvannya vy`boru krashhogo proektu dlya vy`yavlennya ta uny`knennya vtrat elektroenergiyi na energopostachal`ny`x pidpry`yemstvax. [Modeling the Choice of a Better Project for the Detection and Avoidance of Electricity Losses at Power Supply Enterprises] / NI Chukhra, І.І. Novakivsky, IV Bohonko // Global and national problems of the economy: electronic scientific professional edition. – 2017 – T.18. – Р. 326–330.
12. Nesterov P. V. Y`nformacy`onnыe aspektы standarty`zacy`y` y` upravleny`ya kachestvom produkcy`y`. [Information aspects of standardization and product quality management]. / P. V. Nesterov. – Moscow: Publishing of Standards, 1989. – 152 p.
13. Nagornaya O. O. (2014). The system of technical regulation as a component of innovation development of the economy of Ukraine / О. О. Nagornaya // Electronic scientific professional publication “Effective economy”. – 2014. – No. 6 – available at: http: //www.economy.nayka. com .ua /? op = 1 & z = 3145
14. The Law of Ukraine on Standardization 2014 Bulletin of the Verkhovna Rada (ВВР), No. 31, p.1058 {As amended in accordance with the Law No. 124- VIII of January 15, 2015, ВВР, 2015, # 14, p.96. Retrived from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/ show/1315-vii.
15. Garasim Yu.Y.(2015). Analiz nacional`noyi sy`stemy` standarty`zaciyi i serty`fikaciyi u konteksti ugody` pro asociaciyu Ukrayiny` ta YeS. [Analysis of the national system of standardization and certification in the context of the Association Agreement between Ukraine and the EU] / Yu.I. Garasim // Foreign Trade: Economics, Finance, Law. Scientific Journal. Series: Economic Sciences. / 55А / 1028- 7507 No. 3 (80) 2015. – p.58-65.DSTU 1.0: 2003National Standardization. Substantive provisions., Retrived from: metrology.com.ua/m/download/dstu-gost-gost-r/60-dstu/511-dstu-1-0-2003.
16. Kovalko O. M. (2016). Priory`tetni napryamy` aktualizaciyi sy`stemy` standarty`zaciyi v naftogazovij galuzi. [Priority directions of updating the standardization system in the oil and gas industry] / O. M. Kovalko, P. M. Khomik, A. V. Andirevsky, M. V. Trusova // Naftogazovaya branch of Ukraine. – No. 2 Retrived from: http://elar.nung.edu.ua/bitstream/123456789/3844/1/5657p.pdf.
17. DSTU 1.0: 2003 National Standardization. Substantive provisions., Retrived from: http://metrology.com.ua/m/download/ dstu-gostgost-r/60-dstu/511-dstu-1-0-2003.
18. Order number 305 dated May 20, 2015 “On the organization of work on standardization in the fuel and energy complex”. Retrived from: http: //mpe.kmu.gov.ua/ minugol/control/uk/publish/article? Art_id = 245058958 & cat_id = 245057448.
19. Resolution of July 30, 1999 N 993 “On Approval of the Methodology for Calculation of Tariffs for Services Provided for Transportation of Oil through Ukraine by Main Oil Pipelines, Transshipment and Oil Spill” (as amended and amended by the Regulations of the National Electricity Regulatory Commission of Ukraine of January 26, 2000). N 102, dated June 25, 2009 N 749) (The decision has expired (in accordance with the resolution of the National Commission that carries out state regulation in the fields of energy and utilities,from May 25, 2017 Nо. 691). Retrived from: http://search.ligazakon.ua/ l_doc2.nsf/ link1/GK330.html.
20. Methodology for determining and calculating the tariff for natural gas distribution services approved by the decision of the National Commission that carries out state regulation in the fields of energy and utilities, dated February 25, 2016, No. 236, registered with the Ministry of Justice of Ukraine on November 3, 2016 under No. 1434/29564. Retrived from: http: //zakon2.rada.gov.ua/ laws/ show/v0266874-17.
21. Tax Code of Ukraine. Retrived from: https: //buhgalter911.com/uk/...baza/ nalogovyi-kodeks/.
22. On Approval of the Typical Regulations on Planning, Accounting and Calculation of the Prime Cost of Products (Works, Services) in Industry. Retrived from: http: //uazakon.com/big/ text580/ pg2.htm.
23. Law of Ukraine “On the State Budget of Ukraine”.
Тип вмісту : Article
Розташовується у зібраннях:Проблеми економіки та управління. – 2018. – №897



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.