Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/42899
Назва: Psychological and pedagogical studies: the problem of methodological principles development
Автори: Sikorskyi, Petro
Приналежність: Lviv Polytechnic National University
Бібліографічний опис: Sikorskyi P. Psychological and pedagogical studies: the problem of methodological principles development / Petro Sikorskyi // Ukrainian Journal of Educational Research. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2017. — Vol 2. — No 1. — P. 43–50.
Bibliographic description: Sikorskyi P. Psychological and pedagogical studies: the problem of methodological principles development / Petro Sikorskyi // Ukrainian Journal of Educational Research. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2017. — Vol 2. — No 1. — P. 43–50.
Є частиною видання: Ukrainian Journal of Educational Research, 1 (2), 2017
Журнал/збірник: Ukrainian Journal of Educational Research
Випуск/№ : 1
Том: 2
Дата публікації: 20-лют-2017
Видавництво: Lviv Politechnic Publishing House
Місце видання, проведення: Lviv
Теми: higher education
pedagogical methodology
principle
contradiction
Кількість сторінок: 8
Діапазон сторінок: 43-50
Початкова сторінка: 43
Кінцева сторінка: 50
Короткий огляд (реферат): The essence of pedagogical methodology and its components is widely investigated in the article. The system of basic methodological principles (identity of opposites in the infinite, ascension from abstract to concrete, dialogue interaction, differentiation) is substantiated. Also the main contradiction in education (between needs of society (“necessary”) and the needs of individuals (“I want”), taking into account their physical and psychological possibilities (“I can”) is specified. The method of derivative contradictions determination from the main one is being offered.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/42899
Власник авторського права: © Національний університет „Львівська політехніка“, 2017
© Sikorskyi P., 2017
Перелік літератури: [1] Furman, A. V. (1994). Metodolohichna model shkoly rozvytku [The methodological model of the school of development]. Ridna shkola, 6, 19–25.
[2] Likhachev, B. T. (1996). Pedahohika. Kurs lektsyi [Pedagogy. Lectures]. Moscow, Russian Federation: Vlados.
[3] Lutai, V. S. (1996). Filosofiia suchasnoi osvity [Phylosophy of modern education]. Kyiv, Ukraine: Tsentr “Mahistr-S” Tvorchoi spilky vchyteliv Ukrainy.
[4] Shchedrovytskyi, H. (1993). Pedahohika i lohika [Pedogogy and logics]. Moscow, Russian Federation: Izdatelskii Dom “Kastal”.
[5] Shubynskyi V. S. (1989). Prakticheskaia znachimost metodolohii pedahohiki [Practical value of pedagogical methodology]. Sovetskaia pedahohika, 10, 78–83.
[6] Shukina, H. Y. (Ed.). (1976). Pedahohika shkoly [School pedagogy]. Moscow, Russian Federation: Prosveshchenie.
[7] Soros, G. (1991). Sovetskaia systema k otkrytomu obshchestvu [Soviet system to open society]. Moscow, Russian Federation: Politizdat.
[8] Zahviazynskyi, V. Y. (1971). Protivorechiia protsessa obucheniia [Contradictions of learning process]. Sverdlovsk, Russian Federation: Sredne–Uralskoe knizhnoe izdatelstvo.
References: [1] Furman, A. V. (1994). Metodolohichna model shkoly rozvytku [The methodological model of the school of development]. Ridna shkola, 6, 19–25.
[2] Likhachev, B. T. (1996). Pedahohika. Kurs lektsyi [Pedagogy. Lectures]. Moscow, Russian Federation: Vlados.
[3] Lutai, V. S. (1996). Filosofiia suchasnoi osvity [Phylosophy of modern education]. Kyiv, Ukraine: Tsentr "Mahistr-S" Tvorchoi spilky vchyteliv Ukrainy.
[4] Shchedrovytskyi, H. (1993). Pedahohika i lohika [Pedogogy and logics]. Moscow, Russian Federation: Izdatelskii Dom "Kastal".
[5] Shubynskyi V. S. (1989). Prakticheskaia znachimost metodolohii pedahohiki [Practical value of pedagogical methodology]. Sovetskaia pedahohika, 10, 78–83.
[6] Shukina, H. Y. (Ed.). (1976). Pedahohika shkoly [School pedagogy]. Moscow, Russian Federation: Prosveshchenie.
[7] Soros, G. (1991). Sovetskaia systema k otkrytomu obshchestvu [Soviet system to open society]. Moscow, Russian Federation: Politizdat.
[8] Zahviazynskyi, V. Y. (1971). Protivorechiia protsessa obucheniia [Contradictions of learning process]. Sverdlovsk, Russian Federation: Sredne–Uralskoe knizhnoe izdatelstvo.
Тип вмісту : Article
Розташовується у зібраннях:Ukrainian Journal of Educational Research. – 2017. – Vol. 2, No. 1



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.