Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/42003
Title: Особливості використання віртуальної навчальної платформи у післядипломній освіті
Other Titles: Peculiarities of the usage of the virtual learning platform in continuing education
Authors: Захарчук, Мар’яна
Васьків, Роман
Zakharchuk, Maryana
Vaskiv, Roman
Affiliation: Національний університет “Львівська політехніка”
Lviv Politechnic National University
Bibliographic description (Ukraine): Захарчук М. Особливості використання віртуальної навчальної платформи у післядипломній освіті / Мар’яна Захарчук, Роман Васьків // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Інформатизація вищого навчального закладу : збірник наукових праць. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 879. — С. 49–57.
Bibliographic description (International): Zakharchuk M. Peculiarities of the usage of the virtual learning platform in continuing education / Maryana Zakharchuk, Roman Vaskiv // Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Informatyzatsiia vyshchoho navchalnoho zakladu : zbirnyk naukovykh prats. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — No 879. — P. 49–57.
Is part of: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Інформатизація вищого навчального закладу : збірник наукових праць, 879, 2017
Journal/Collection: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Інформатизація вищого навчального закладу : збірник наукових праць
Issue: 879
Issue Date: 28-Mar-2017
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Place of the edition/event: Львів
UDC: 004
[378.046.4]
Keywords: безперервна освіта
віртуальна навчальна платформа
комуні- кація
інформаційні технології
он-лайн середовище
закрита Facebook група
continuing education
virtual learning platform
communication
information technology
online environment
closed Facebook group
Number of pages: 9
Page range: 49-57
Start page: 49
End page: 57
Abstract: Розглянуто питання створення та використання віртуальної навчальної плат- форми для слухачів серед колишніх військовослужбовців на курсах перепідготовки. Проаналізовано особливості використання віртуальної навчальної платформи створеної для слухачів проекту “Україна – Норвегія” в освітньому процесі післядипломної освіти. Визначено умови підвищення ефективності її використання. Розглянуто переваги поєднання віртуальної навчальної платформи та закритої Facebook групи слухачів для отримання ефекту синергії.
The article considers the matter of creating and using of virtual training platform at the courses of retraining of former officers. The authors have analyzed the peculiarities of using of virtual learning platforms created for the participants of the "Ukraine - Norway" project which works in continuing education. They have also defined the conditions of improving the efficiency of its usage. The article also considers the advantages of combining of virtual learning platform and closed Facebook group of participants of the project for synergy.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/42003
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2017
© Zakharchuk M., Vaskiv R., 2017
References (Ukraine): 1. Menken I. Virtual Learning Environments Complete Certification Kit – Core Series for It / M. Menken. – Emereo Pty Limited, 2013. – 140 p.
2. Passey D. Learning Platforms and Learning Outcomes / D. Passey, S. Higgins. – Routledge, 2016. – 136 p.
3. Russel D. Cases on Collaboration in Virtual Learning Environments: Processes and Interactions / D. Russel. – University of Missouri at Kansas City, USA, 2009. – 400 p.
4. Thomas M. Design, Implementation, and Evaluation of Virtual Learning Environments / M. Thomas. – University of Central Lancashire, UK Information Science Reference, 2012. – 344 p.
5. Thomas M. Technologies, Innovation, and Change in Personal and Virtual Learning / M. Thomas. – University of Central Lancashire, UK Information Science Reference, 2012. – 338 p.
References (International): 1. Menken I. Virtual Learning Environments Complete Certification Kit – Core Series for It / M. Menken. – Emereo Pty Limited, 2013. – 140 p.
2. Passey D., Higgins S. Learning Platforms and Learning Outcomes / D. Passey, S. Higgins. – Routledge, 2016. – 136 p.
3. Russel D. Cases on Collaboration in Virtual Learning Environments: Processes and Interactions / D. Russel. – University of Missouri at Kansas City, USA, 2009. – 400 p.
4. Thomas M. Design, Implementation, and Evaluation of Virtual Learning Environments / M. Thomas. – University of Central Lancashire, UK Information Science Reference, 2012. – 344 p.
5. Thomas M. Technologies, Innovation, and Change in Personal and Virtual Learning / M. Thomas. – University of Central Lancashire, UK Information Science Reference, 2012. – 338 p.
Content type: Article
Appears in Collections:Інформатизація вищого навчального закладу. – 2017. – № 879



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.