Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/41136
Назва: Analysing online customer experience with tripadvisor: the case of Konya
Автори: Alper Ateş
Ceyhun Çağlar Kılınç
Halil Sunar
Приналежність: Selcuk University
Бібліографічний опис: Alper Ateş Analysing online customer experience with tripadvisor: the case of Konya / Alper Ateş, Ceyhun Çağlar Kılınç, Halil Sunar // Litteris et Artibus : proceedings of the 6th International youth science forum, November 24–26, 2016, Lviv, Ukraine / Lviv Polytechnic National University. – Lviv : Lviv Polytechnic Publishing House, 2016. – P. 470–473. – Bibliography: 11 titles.
Конференція/захід: Litteris et Artibus
Дата публікації: 2016
Видавництво: Lviv Polytechnic Publishing House
Країна (код): UA
Місце видання, проведення: Lviv
Теми: TripAdvisor
Online Comments
Konya
Tourism
Tourist Satisfaction
Кількість сторінок: 470-473
Короткий огляд (реферат): The number of participants to tourism activities are rapidly increasing. In this conjuncture, internet visitors are exploring the destinations before they visit. Applications and web sites that shared experience of visitors become more important. The aim of this study is how can we use tripadvisor for Konya destination with use its comments and advises about best prices, hotels and social activities. There are about 9176 comments has been made until the date of 03.16.2016 for Konya Destination. As samples from 71 locations under the title of places to visit in Konya, we chose 5 destination which get top points from the users.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/41136
References: [1] Bilim, Y. ve Özer, Ö., “Yerel Halk Gözüyle Konya’da Turizmin Önemi ve Ekonomik, Sosyal, Çevresel Etkileri”, Ulusal KOP Bölgesel Kalkınma Sempozyumu, 2013. [2] Çiçek, E., Pala, U. ve Özcan, S., “Destinasyon Tercihinde Web Sitelerinin Önemi: Yerli Turistler Üzerine Bir Araştırma”, Sosyoteknik Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi, Yıl:3 Sayı:5, 2013, pp. 1–14. [3] İnan, H. (2002) “Yeni Bir Pazarlama Aracı Olarak internet ve Firmalar Arası Pazarlamada internet Kullanımını Etkileyen Faktörlerin Sınıflandırılması”, Çukurova Üniversitesi S.B.E. Dergisi, Cilt 9, Sayı 9, 2013, pp. 123–135. [4] Özdemir, G., “Destinasyon Pazarlamasında İnternetin Rolü”, Journal Of Yasar University 2(8), 2007, pp. 889–898. [5] Pender, L. and Sharpley, R., The Management of Tourism, Sage Publications, London, 2005. [6] Sarı, Y. ve Kozak, M., “Turizm Pazarlamasına İnternetin Etkisi: Destinasyon Web Siteleri İçin Bir Model Önerisi”, Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi (9), pp. 248–271., 2005. [7] Konya İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü Verileri, www.konyakultur.gov.tr, E.T. 21.04.2016. [8] Turizm Sektör Raporu, Konya Ticaret Odası, Ağustos, www.kto.org.tr/d/file/turizm-sektoru-2008. doc, E.T. 16.04.2016. [9] https://www.tripadvisor.com.tr/Tourism-g298014-Konya-Vacations.html, E.T. 16.04.2016. [10] http://www.tuyed.org.tr/konyanin-2023-hedefi-10-milyon-turist/, E.T. 25.04.2016. [11] http://www.konyarehberi.net/icerik/21/konyada-turizm-faaliyetleri.html, E.T. 25.04.2016.
Тип вмісту : Conference Abstract
Розташовується у зібраннях:Litteris et Artibus. – 2016 р.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
LEA-2016-470-473.pdf478,08 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.