Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/39540
Title: Вплив характеристик циклічної тріщиностійкості колісних сталей з нітридним зміцненням на їх пошкоджуваність в умовах контактної втоми
Other Titles: Influence of fatigue crack growth resistance characteristics of wheel steels with nitride strengthening on their damage resistance under contact fatigue
Authors: Кулик, В. В.
Affiliation: Національний університет “Львівська політехніка”
Bibliographic description (Ukraine): Кулик В. В. Вплив характеристик циклічної тріщиностійкості колісних сталей з нітридним зміцненням на їх пошкоджуваність в умовах контактної втоми / В. В. Кулик // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Оптимізація виробничих процесів і технічний контроль у машинобудуванні та приладобудуванні. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — Том 867. — С. 46–50.
Bibliographic description (International): Kulik V. V. Influence of fatigue crack growth resistance characteristics of wheel steels with nitride strengthening on their damage resistance under contact fatigue, V. V. Kulik, Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Serie: Optymizatsiia vyrobnychykh protsesiv i tekhnichnyi kontrol u mashynobuduvanni ta pryladobuduvanni. — Lviv : Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky, 2017. — Vol 867. — P. 46–50.
Is part of: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Оптимізація виробничих процесів і технічний контроль у машинобудуванні та приладобудуванні (867), 2017
Journal/Collection: Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Оптимізація виробничих процесів і технічний контроль у машинобудуванні та приладобудуванні
Volume: 867
Issue Date: 28-Mar-2017
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Vydavnytstvo Lvivskoi politekhniky
Place of the edition/event: Львів;
UDC: 539.43
669.018.294
Keywords: колісна сталь
нітридне зміцнення
міцність
циклічна тріщиностійкість
вищербини
експлуатаційна надійність
wheel steel
nitride strengthening
strength
cyclic crack resistance
spalling
operational reliability
Number of pages: 5
Page range: 46-50
Start page: 46
Abstract: Досліджено взаємозв’язок між утворенням вищербин на поверхні кочення модельних коліс і циклічною тріщиностійкістю сталей з нітридним зміцненням. Показано, що нітридне зміцнення колісних сталей позитивно впливає на опір пошкодженості поверхні кочення модельних коліс. Для підвищення роботоздатності колісних сталей з нітридним зміцненням зазначена необхідність оптимізації їх хімічного складу, забезпечуючи вміст вуглецю в інтервалі 0,50…0,55% за вмісту ванадію 0,08…0,12% і азоту 0,008…0,015 %.
The relationship between spalling formation on model wheels tread surface and cyclic fracture toughness of steels with nitride strengthening is study. It is shown that the nitride strengthening of wheel steels has a positive influence on damage resistance of surface rolling of model wheels. To improve the serviceability of wheel steels with nitride strengthening indicated the need to optimize their chemical composition providing content of carbon in the range of0.50...0.55 %, vanadium – 0.08...0.12 % and nitrogen – 0,008...0,015 %.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/39540
Copyright owner: © Національний університет “Львівська політехніка”, 2017
© Кулик В. В., 2017
References (Ukraine): 1. Ekberg A. Fatigue of railway wheels and rails under rolling contact and thermal loading – an overview / A. Ekberg, E. Kabo //Wear. – 2005. – 258. – Р. 1288–1300.
2. ZerbstU. Fracturemechanics in railway applications – an overview / U. Zerbst, K. Madler, H. Hintze // EFM – 2005. – 72. – Р. 163–194.
3. Panasyuk V. V. To crack propagation theory under rolling contact / V. V. Panasyuk, O. P. Datsyshyn, H. P. Marchenko // Eng. Fract. Mech.. – 1995. -52, № 1. - P. 179–191.
4. Datsyshyn O. P. Modelling of fatigue contact damages formation in rolling bodies and assesment of their durability / O. P. Datsyshyn, V. V. Panasyuk, Yu. Glazovа // Wear. – 2011. – 271, Is. 1–2. – С. 186–194.
5. Richardetal H. A. Fracture in a rubber-sprung railway wheel / H. A. Richarda, M. Fulland, M. Sander, G. Kullmer // Engineering Failure Analysis. – 2005. – 12. – P 986–999.
6. Richardetal H. A. Development of fatigue crack growth in real structures / H. A. Richarda, M. Sander, M. Fulland, G. Kullmer // Engineering Fracture Mechanics. – 2008. – 75. – P. 331–340.
7. Clarke M. Wheel rolling contact fatigue and rim defects investigation wheel steels handbook / M. Clarke // Research Programme; Engineering : Rail Safety & Standart Board. Research. – P. 20.
8. Ostash O. P. On the concept of selection of steels for high-strength railroad wheels / O. P. Ostash, V. H. Anofriev, I. M. Andreiko, L. A. Muradyan, V. V. Kulyk // Materials Science. – 2013. – 48, № 6. – P. 697–703.
9. Узлов И. Г. Научная разработка и производственная реализация технологии микролегирования и термоупрочнения высокоизносостойких железнодорожных цельнокатаных колес / И. Г. Узлов, К. И. Узлов, О. Н. Перков, А. В. Кныш // Фун- даментальные и прикл. проблемы черной металлургии. – 2004. – Вып. 7. – С.231–243.
10. Ostash O. P. Influence of braking on the microstructure and mechanical behavior of steels of railroad wheel / O. P. Ostash, I. M. Andreiko, V. V. Kulyk, V. I. Vavrukh // Materials Science. –2013. – № 5, 48. – P. 569–574.
11. Механика разрушения и прочность материалов: справ. пособие у 4-х т. – Т. 4: Усталость и циклическая трещиностойкость конструкционных материалов / О. Н. Романив [и др.]; под общ. ред. В. В. Панасюка. – К.: Наук. думка, 1990. – 680 с.
12. Андрейко І. М. Дослідження пошкоджуваності поверхні кочення залізничних коліс / І. М. Андрейко, В. В. Кулик, В. І. Прокопець // Машинознавство. – 2011. – № 1–2. – С. 32–36.
13. Кулик В. В. Оцінка пошкоджуваності залізничних коліс в умовах контактної втоми з врахуванням локального нагріву поверхні кочення / В. В. Кулик, І. М. Андрейко, В. В. Віра // Металознавство та термічна обробка металів. – 2016. – № 4. – С.39–45.
14. Осташ О. П. Зв’язок між пошкоджуваністю поверхні кочення залізничних коліс та циклічною тріщиностійкістю сталей / О. П. Осташ, В. В. Кулик, Т. М. Ленковський // Дванадцятий Міжнародний симпозіум українських інженерів-механіків у Львові: тези доп. – Львів: КІНПАТРІ ЛТД,2015.– С. 6–7.
References (International): 1. Ekberg A. Fatigue of railway wheels and rails under rolling contact and thermal loading – an overview, A. Ekberg, E. Kabo //Wear, 2005, 258, R. 1288–1300.
2. ZerbstU. Fracturemechanics in railway applications – an overview, U. Zerbst, K. Madler, H. Hintze, EFM – 2005, 72, R. 163–194.
3. Panasyuk V. V. To crack propagation theory under rolling contact, V. V. Panasyuk, O. P. Datsyshyn, H. P. Marchenko, Eng. Fract. Mech., 1995. -52, No 1, P. 179–191.
4. Datsyshyn O. P. Modelling of fatigue contact damages formation in rolling bodies and assesment of their durability, O. P. Datsyshyn, V. V. Panasyuk, Yu. Glazova, Wear, 2011, 271, Is. 1–2, P. 186–194.
5. Richardetal H. A. Fracture in a rubber-sprung railway wheel, H. A. Richarda, M. Fulland, M. Sander, G. Kullmer, Engineering Failure Analysis, 2005, 12, P 986–999.
6. Richardetal H. A. Development of fatigue crack growth in real structures, H. A. Richarda, M. Sander, M. Fulland, G. Kullmer, Engineering Fracture Mechanics, 2008, 75, P. 331–340.
7. Clarke M. Wheel rolling contact fatigue and rim defects investigation wheel steels handbook, M. Clarke, Research Programme; Engineering : Rail Safety & Standart Board. Research, P. 20.
8. Ostash O. P. On the concept of selection of steels for high-strength railroad wheels, O. P. Ostash, V. H. Anofriev, I. M. Andreiko, L. A. Muradyan, V. V. Kulyk, Materials Science, 2013, 48, No 6, P. 697–703.
9. Uzlov I. H. Nauchnaia razrabotka i proizvodstvennaia realizatsiia tekhnolohii mikrolehirovaniia i termouprochneniia vysokoiznosostoikikh zheleznodorozhnykh tselnokatanykh koles, I. H. Uzlov, K. I. Uzlov, O. N. Perkov, A. V. Knysh, Fun- damentalnye i prikl. problemy chernoi metallurhii, 2004, Iss. 7, P.231–243.
10. Ostash O. P. Influence of braking on the microstructure and mechanical behavior of steels of railroad wheel, O. P. Ostash, I. M. Andreiko, V. V. Kulyk, V. I. Vavrukh, Materials Science. –2013, No 5, 48, P. 569–574.
11. Mekhanika razrusheniia i prochnost materialov: sprav. posobie u 4-kh t, V. 4: Ustalost i tsiklicheskaia treshchinostoikost konstruktsionnykh materialov, O. N. Romaniv [and other]; by gen. ed. V. V. Panasiuka, K., Nauk. dumka, 1990, 680 p.
12. Andreiko I. M. Doslidzhennia poshkodzhuvanosti poverkhni kochennia zaliznychnykh kolis, I. M. Andreiko, V. V. Kulyk, V. I. Prokopets, Mashynoznavstvo, 2011, No 1–2, P. 32–36.
13. Kulyk V. V. Otsinka poshkodzhuvanosti zaliznychnykh kolis v umovakh kontaktnoi vtomy z vrakhuvanniam lokalnoho nahrivu poverkhni kochennia, V. V. Kulyk, I. M. Andreiko, V. V. Vira, Metaloznavstvo ta termichna obrobka metaliv, 2016, No 4, P.39–45.
14. Ostash O. P. Zviazok mizh poshkodzhuvanistiu poverkhni kochennia zaliznychnykh kolis ta tsyklichnoiu trishchynostiikistiu stalei, O. P. Ostash, V. V. Kulyk, T. M. Lenkovskyi, Dvanadtsiatyi Mizhnarodnyi sympozium ukrainskykh inzheneriv-mekhanikiv u Lvovi: tezy dop, Lviv: KINPATRI LTD,2015, P. 6–7.
Content type: Article
Appears in Collections:Оптимізація виробничих процесів і технічний контроль у машинобудуванні та приладобудуванні. – 2017. – № 867



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.