Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/336
Title: Маркетинг відносин: проблеми понятійного апарату
Authors: Мороз Л. А.
Князик Ю. М.
Bibliographic description (Ukraine): Мороз Л. А. Маркетинг відносин: проблеми понятійного апарату / Л. А. Мороз, Ю. М. Князик // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2007. – № 605 : Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – С. 96–103. – Бібліографія: 16 назв.
Issue Date: 2007
Publisher: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка"
Abstract: Досліджено термінологічні аспекти поняття маркетингу відносин; розглянуто дискусійні питання трактування визначень “маркетингу відносин” та “маркетингу партнерських відносин”. Проаналізовано можливих учасників взаємовигідних стосунків. Запропоновано розмежування понять “маркетинг відносин”, “маркетинг партнерських відносин” та “маркетинг лояльності”. Наведено схему взаємозв‘язку учасників ринку та видів взаємовигідних відносин. The terminologies aspects of relationships marketing are explored; the debatable questions of interpretation of determinations of “relationships marketing” and “marketing of partners relations” are considered. The possible participants of mutually beneficial relations are analysed. Differentiating of concepts is “relationships marketing”, “marketing of partners relations” and “marketing of loyalty” is offered. The chart of intercommunication of participants of market and types of mutually beneficial relations is resulted.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/336
Content type: Article
Appears in Collections:Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2007. – №605

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17.pdf299,01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.