Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/29966
Title: Поліпшення економічних та екологічних показників автомобілів використанням біодизельного палива
Other Titles: Улучшение экономических и экологических показателей автомобилей использованием биодизельного топлива
Improvement of economic and ecological indices of automobiles by means of using biodiesel fuel
Authors: Галущак, Дмитро Олександрович
Bibliographic description (Ukraine): Галущак Д. О. Поліпшення економічних та екологічних показників автомобілів використанням біодизельного палива : автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук : 05.22.02 – автомобілі та трактори / Дмитро Олександрович Галущак ; Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів, 2015. – 23 с. – Бібліографія: с. 16–18 (19 назв).
Issue Date: 2015
Publisher: Національний університет "Львівська політехніка"
Keywords: дизельне паливо
біодизельне паливо
суміш
економічні та екологічні показники
дизельное топливо
биодизельное топливо
смесь
экономические и экологические показатели
diesel fuel
biodiesel fuel
mixture
economic and ecological indices
Abstract: Дисертація присвячена питанню поліпшення економічних та екологічних показників автомобілів шляхом використання суміші дизельного та біодизельного палив зі зміною її складу під час руху автомобіля. Удосконалено математичну модель системи «Автомобіль з дизельним двигуном - дорога - навколишнє середовище», за допомогою якої можна досліджувати динамічні та паливно-економічні показники автомобілів при використанні суміші дизельного та біодизельного палив зі зміною її складу. Запропоновано методику визначення складу суміші дизельного та біодизельного палив при русі автомобіля. Розроблено принципову схему системи живлення дизельного двигуна автомобіля зі зміною складу суміші дизельного та біодизельного палив. Отримано залежності циклової подачі палива від частоти обертів колінчастого валу двигуна та положення педалі подачі палива; кількості підведеної теплоти від циклової подачі суміші палив та частки біодизельного палива в суміші; ефективного крутного моменту двигуна від кількості підведеної теплоти та частоти обертів колінчастого валу двигуна. Матеріали дисертаційної роботи впроваджені у Департаменті енергетики, транспорту та зв'язку Вінницької міськради, у Харківському університеті Повітряних Сил імені Івана Кожедуба, у ТОВ виробничо-комерційній фірмі «СЕНС ЛТД» та у навчальний процес у Вінницькому національному технічному університеті. Диссертация посвящена вопросу улучшения экономических и экологических показателей автомобилей путем использования смеси дизельного и биодизельного топлив с изменением ее состава во время движения автомобиля. Усовершенствована математическая модель системы «Автомобиль с дизельным двигателем - дорога - окружающая среда», с помощью которой можно исследовать динамические и топливно-экономические показатели автомобилей при использовании смеси дизельного и биодизельного топлив с изменением ее состава. Предложена методика определения состава смеси дизельного и биодизельного топлив при движении автомобиля. Разработана принципиальная схема системы питания дизельного двигателя автомобиля с изменением состава смеси дизельного и биодизельного топлив. Получены зависимости цикловой подачи топлива от частоты вращения коленчатого вала двигателя и положения педали подачи топлива; количества подведенной теплоты от цикловой подачи смеси топлива и доли биодизельного топлива в смеси; эффективного крутящего момента двигателя от количества подведенной теплоты и частоты вращения коленчатого вала двигателя. Материалы диссертационной работы внедрены в Департаменте энергетики, транспорта и связи Винницкого горсовета, в Харьковском университете Воздушных Сил имени Ивана Кожедуба, в ООО производственно-коммерческой фирме «СЕНС ЛТД» и в учебный процесс в Винницком национальном техническом университете. Dissertation research studies the problem, dealing with the improvement of economic and ecological indices of automobiles by means of using the mixture of diesel and biodiesel fuels, changing its composition in the process of automobile motion. Mathematical model of the system «Automobile with diesel engine - road - environment» by means of which dynamic and fuel-economic indices of the automobiles can be investigated in the process of using the mixture of diesel and biodiesel fuels, changing its composition, has been improved. The technique of determination of diesel and biodiesel fuels mixture composition in the process of automobile motion is suggested. Schematic diagram of supply system of diesel engine of the automobile with the change of diesel and biodiesel fuels mixture composition is developed. Dependences of cyclic supply of fuel on the frequency of crankshaft rotation and fuel supply pedal position; amount of supplied heat on cyclic supply of fuels mixture and portion of biodiesel fuel in the mixture; efficient torque of the engine on the amount of supplied heat and frequency of engine crankshaft rotation are obtained. Materials of dissertation research are implemented in the Department of Energy, Transport and Communications of Vinnytsia city council, Kharkiv Ivan Kozhedub University of Air Forces, Production-Trade Company «SENS LTD» and in education process of Vinnytsia National Technical University.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/29966
Content type: Autoreferat
Appears in Collections:Автореферати та дисертаційні роботи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
avt_Galushchak.pdf1,23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.