Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/26014
Назва: Content-analysis system for advertising specialisms texts
Автори: Ryabova, N.
Lysenko, I.
Shubkina, O.
Бібліографічний опис: Ryabova N.Content-analysis system for advertising specialisms texts / N. Ryabova, I. Lysenko, O. Shubkina // Computer science and information technologies : proceedings of the international conference (September 28th-30th, Lviv, Ukraine) / Lviv Polytechnic National University, Institute of Computer Science and Information Technologies. – Lviv, 2006. – P. 62–66. – Bibliography: 7 titles.
Дата публікації: 2006
Видавництво: Українські технології
Теми: content-analysis
phonosemantic
category
linguistic categories
self-descriptiveness
Короткий огляд (реферат): Methods of the phonosemantic analysis of texts and the analysis of texts on the basis of allocated linguistic categories are considered. The phonosemantic analysis assesses emotional tone of the text on the basis of sound-color associations. The method of the so-called semantic differential uses 6 scales submitted by pairs Russian antonymous adjectives for the estimation of tonal tinge. The analysis and comparison of two assigned subjects texts is carried out on the basis of allocated linguistic categories.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/26014
Тип вмісту : Article
Розташовується у зібраннях:Computer science and information technologies = Комп'ютерні науки та інформаційні технології (CSIT’2006) – 2006 р.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
17-62-66.pdf111,42 kBAdobe PDFПереглянути/відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.