Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/25820
Title: Планування маркетингу: від визначення цілей до бюджетування
Other Titles: Planning of marketing: from determination of aims to budgeting
Authors: Герасимчук, В. Г.
Bibliographic description (Ukraine): Герасимчук В. Г. Планування маркетингу: від визначення цілей до бюджетування / В. Г. Герасимчук // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 749 : Логістика. – C. 104–111. – Бібліографія: 9 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: бюджетування
затрати
маркетинг
методи
планування
принципи
стратегія
управління
budgeting
expenses
management
methods
planning
principles
strategy
Abstract: Наголошується на необхідності раціонального поєднання ринкових інструментів з використанням методів планування у веденні бізнесу. Розкрито сутність і місце плану маркетингу в системі управління об’єктом господарювання. Увага зосереджена на розбіжностях в трактуванні економічних категорій “планування маркетингу”, “стратегічне маркетингове планування”, “управління маркетингом”. Охарактеризовано принципи, на яких базується процес маркетингового планування. Досліджено методи планування маркетингової діяльності на підприємстві. Розглянуто процес бюджетування маркетингу. It is marked on the necessity of rational combination of market instruments with the use of methods of planning in doing business. Essence and place of marketing plan are exposed in control system by the object of ménage. Attention on divergences in interpretation of economic categories of “planning of marketing”, “strategic marketing planning”, “management marketing” is accented. Principles on that the process of the marketing planning is based are described. The methods of planning of marketing activity are investigational on an enterprise. The process of budgeting of marketing is considered.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/25820
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2012. – № 749

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21-104-111.pdf223,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.