Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/24319
Title: Segmentation of industrial markets
Authors: Drugă, Petruţa
Keywords: segmentation
target market
positioning
nested approach
Issue Date: 2011
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Citation: Drugă P. Segmentation of industrial markets / Petruţa Drugă // Економіка і менеджмент : матеріали ІI Міжнародної конференції молодих вчених ЕМ-2011, 24–26 листопада 2011 р., Львів, Україна / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. – C. 68–71. – (3-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки). – Bibliography: 8 titles.
Abstract: The business marketing manager performs on a market consisting of many different types of industrial customers with different needs. Only when this aggregate market is split into meaningful categories, the business marketing strategist can react suitably and usefully to the unique needs. After the determination process of the segments has ended, then the marketer must estimate the demand for every segment. Accurate projections of future possible sales represent one of the most important and demanding dimensions of industrial market analysis.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/24319
Appears in Collections:Економіка і менеджмент (EM-2011 ). – 2011 р.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
21-Druga-68-71.pdf194.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.