Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/24225
Title: Реалізація педагогічних ідей С. Смаль-Стоцького у становленні національної та економічної освіти дітей і дорослих
Other Titles: Реализация педагогических идей С. Смаль-Стоцкого в становлении национального и экономического образования детей и взрослых
Realization of pedagogical ideas of S. Smal-Stozkiy in formation of national and economic education of children and adults
Authors: Гіптерс, Зінаїда
Bibliographic description (Ukraine): Гіптерс З. Реалізація педагогічних ідей С. Смаль-Стоцького у становленні національної та економічної освіти дітей і дорослих / Зінаїда Гіптерс // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2013. – № 2. – С. 200–210. – Бібліографія: 14 назв.
Issue Date: 2013
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: культурно-просветительные общества
национальная школа
экономическое образование
образование взрослых
cultural and educational societies
national school
economic education
education of adults
Abstract: Рассматривается общественно-политическая, научная и образовательная деятельность выдающегося украинского ученого Степана Смаль-Стоцкого, его роль в основании культурно-просветительных обществ “Русская Беседа”, “Русская Школа” и “Русская Рада”, организации их издательской деятельности. Педагогические идеи С. Смаль-Стоцкого нашли практическое воплощение в реформировании украинского правописания, изучении украинского языка в школах Буковины, организации экономического образования, привлечении широких масс населения к получению образования, организации курса высшего образования для крестьян. The article considers public-political, scientific, and educational activity of the prominent Ukrainian scholar Stepan Smal-Stozkiy and his role in foundation of cultural and educational societies “Russian Conversation”, “Russian School” and “Russian Council” and organization of their pub-lishing activity. The pedagogical ideas of S. Smal-Stozkiy found practical embodiment in reformation of the Ukrainian spelling, study of Ukrainian in schools of Bukovyna, organization of economic education, engagement of great masses of population into the receipt of education, organization of higher education course for peasants.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/24225
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2013. – №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25-200-210.pdf397,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.