Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/24047
Title: Когнітивний розвиток дітей молодшого шкільного віку як предмет експериментальних досліджень
Other Titles: Когнитивное развитие детей младшего школьного возраста как предмет экспериментальных исследований
Cognitive development of primary school pulipls as a subject of experimental studies
Authors: Войцеховська, Оксана
Bibliographic description (Ukraine): Войцеховська О. Когнітивний розвиток дітей молодшого шкільного віку як предмет експериментальних досліджень / Оксана Войцеховська // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 6. – С. 153–162. – Бібліографія: 10 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: когнитивное развитие
развитие познавательной сферы
психологические новообразования
компетентность
ребенок младшего школьного возраста
cognitive development
cognitive sphere development
psychological novel formations
competence
primary school child
Abstract: В статье освещены когнитивное развитие детей младшего школьного возраста как предмет экспериментальных исследований. Когнитивное развитие личности мы рассматриваем как развитие его познавательной сферы. Она состоит из двух процессов: возникновения в познавательной сфере ребенка психологических новообразований и их совершенствования. Когнитивное развитие исследуется в различных его проявлениях и сущностных характеристиках. Для нас важно подчеркнуть, что когнитивное развитие выступает как естественный процесс, протекающий под воздействием различных социокультурных и педагогических детерминант, и как экспериментальный процесс. The article considers the cognitive development of primary school children to be the subject of experimental researches. Cognitive development of the personality is regarded as the development of his/her cognitive sphere and consists of two processes: the origin and development of psychological novel formations in child’s cognitive field. The author studies cognitive development in a variety of its forms and essential characteristics. It is important to emphasize that cognitive development is the natural process occurring under the influence of various socio-cultural and educational determinants as well as the experimental process.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/24047
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20-153-162.pdf425,6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.