Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/24044
Title: Психологічний аналіз взаємозв’язку атрибутивного стилю та рівня інтернальності студентів із мотивацією їх навчальної діяльності
Other Titles: Психологический анализ взаимосвязи атрибутивного стиля и уровня интернальности студентов с мотивацией их учебной деятельности
Psychological analysis of the interconnection between attributional style, level of student’s internality and the motivation of their learning activity
Authors: Малімон, Людмила
Дучимінська, Тамара
Bibliographic description (Ukraine): Малімон Л. Психологічний аналіз взаємозв’язку атрибутивного стилю та рівня інтернальності студентів із мотивацією їх навчальної діяльності / Людмила Малімон, Тамара Дучимінська // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 6. – С. 127–137. – Бібліографія: 7 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: атрибутивный стиль
уровень интернальности
мотивация учебной деятельности студентов
attributional style
іnternality level
motivation of students learning activity
Abstract: Статья посвящена рассмотрению взаимосвязи атрибутивного стиля и уровня интернальности студентов с мотивацией учебной деятельности. Проанализированы экспериментальные исследования, в которых доказано, что у студентов с пессимистическим атрибутивным стилем и экстернальным уровнем субъективного контроля в мотивации учебной деятельности преобладают внешние прагматические мотивы. The article deals with the interconnection between attributional style, level of student’s internality and the motivation of their learning activity. Analysing experimental studies, author proves that students with a pessimistic attributional style and level of externality subjective control in the motivation of learning activity are dominated by external pragmatic motives.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/24044
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
17-127-137.pdf435,77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.