Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23940
Title: Визначення когнітивного навантаження студентів під час навчання із застосуванням електронних ресурсів
Other Titles: Определение когнитивной нагрузки студентов при обучении с использованием электронных ресурсов
Determination of cognitive load of students in the course of teaching with the use of electronic resources
Authors: Деркач, Тетяна
Bibliographic description (Ukraine): Деркач Т. Визначення когнітивного навантаження студентів під час навчання із застосуванням електронних ресурсів / Тетяна Деркач // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 5. – С. 91–99. – Бібліографія: 7 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: подготовка студентов химических специальностей
информационно-коммуникационные технологии
электронные ресурсы
когнитивная загрузка
training of students of chemical specialties
information and communication technologies
electronic resources
cognitive load
Abstract: Статья посвящена проблеме прогнозирования и предотвращения излишнего повышения когнитивной нагрузки при обучении студентов химии с применением электронных ресурсов. Разработано и апробировано специальное программное обеспечение для определения суммарной когнитивной нагрузки методом вторичной задачи. Установлены факторы, которые следует учитывать при компоновке учебных материалов, представленных в различной форме. The article considers the problem of prediction and prevention of excessive increase of cognitive load of students in the course of chemistry teaching with the use of electronic resources. It develops and testes special software to determine the total cognitive load by means of the method of derivative task. The author identifies factors to be taken into account arranging teaching materials presented in different forms.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23940
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13-91-99.pdf437,83 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.