Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23907
Title: Информационная инженерия как предмет преподавания
Authors: Казыми, Парвиз
Bibliographic description (Ukraine): Казыми П. Информационная инженерия как предмет преподавания / Парвиз Казыми // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2013. – № 770 : Інформаційні системи та мережі. – С. 164–168. – Бібліографія: 10 назв.
Issue Date: 2013
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: библиотечная деятельность
информационная инженерия
информационное обслуживание
информационный рынок
информационные угрозы
информационное моделирование
library activities
information engineering
information service
information market
information threats
information modeling
Abstract: Описано деятельность современной библиотеки, которая с позиций информационной инженерии характеризуется такими десятью параметрами: 1.Теория информации. 2. Классификация информации. 3. Информационная среда и информационное пространство. 4. Информационное моделирование. 5. Информационное обслуживание. 6. Информационный рынок. 7. Информационные ресурсы. 8. Информационно-поисковые системы. 9. Информационные угрозы и войны. 10. Информационная безопасность и информационная защита. The article contains the description of modern library activities, such as the information engineering, and describes the following ten characteristics: 1. the information theory; 2. the classification of information; 3. the information environment and space; 4. the information modeling; 5. the information services; 6. the information market; 7. the information resources; 8. the information retrieval systems; 9. the information threats and wars; 10. the information security and protection.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23907
Content type: Article
Appears in Collections:Інформаційні системи та мережі. – 2013. – №770

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20-164-168.pdf344,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.