Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23875
Title: Marketing risks: essence and place in structure of ukrainian enterpises risk-profile
Other Titles: Маркетингові ризики: сутність і місце у структурі ризик-профілю українських підприємств
Authors: Starostina, А. О.
Kravchenko, V. А.
Bibliographic description (Ukraine): Starostina А. О. Marketing risks: essence and place in structure of ukrainian enterpises risk-profile / A. О. Starostina, V. А. Kravchenko // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2013. – № 762 : Логістика. – С. 205–211. – Bibliography: 17 titles.
Issue Date: 2013
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: marketing risks
entrepreneurial risks
small and medium scale enterprises
marketing
risk management
маркетингові ризики
підприємницькі ризики
малі та середні підприємства
маркетинг
ризик-менеджмент
Abstract: Paper reveals the essence of marketing and risks in this sphere of business activity. External and internal forms of the marketing risks are discussed. Practically oriented formulation of marketing risks is given. The place of marketing risks in the structure of the enterprise risk profile which is calculated on the basis of results of research of risk management practice in activities of small and medium scale enterprises of Kiev (2005 – 2012) is shown. Рокрито сутність маркетингу та ризиків, які пов’язані із маркетинговою сферою діяльності підприємств, показана необхідність виділення їх зовнішніх та внутнішніх форм. Дано практично орієнтоване визначення маркетингових ризиків. На основі результатів дослідження практики ризик-менеджменту в діяльності малих та середніх підприємств м. Києва у 2005–2012 рр. показано місце маркетингових ризиків у структурі ризик-профілю.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23875
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2013. – №762

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
33-205-211.pdf249,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.