Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23859
Title: Навчання математики учнів ПТНЗ за модульним принципом
Other Titles: Обучение математике учащихся ПТУЗ по модульному принципу
Teaching mathematics to vocational schools’ students on module principle
Authors: Сікорський, Петро
Bibliographic description (Ukraine): Сікорський П. Навчання математики учнів ПТНЗ за модульним принципом / Петро Сікорський // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 4. – С. 51–59. – Бібліографія: 4 назви.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: усвоение учебного материала
обучение математике
косвенная система оценивания
модульная технология обучения
профессионально-техническое учебное заведение
educational materials learning
mathematics teaching
indirect evaluation system
module technology of studying
vocational school
Abstract: В статье рассматриваются психолого-педагогические проблемы процесса усвоения учебного материала, принципы дискретности, непрерывности и периодического повторения при усвоении знаний, особенности обучения математики у ПТУЗ, сущность косвенной системы оценивания и модульной технологии обучения. The article deals with psychological and pedagogical problems of the process of educational materials learning, principles of continuity, discontinuity and repetition in the process of knowledge mastering, peculiarities of mathematics teaching in vocational schools, and the essence of the indirect evaluation system and module technologies of studying.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23859
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7-51-59.pdf407,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.