Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23725
Title: | Якість професійно-практичної підготовки фахівців у вищих навчальних закладах: проблеми, шляхи подолання комплікативних позицій |
Other Titles: | Качество профессионально-практической подготовки специалистов в высших учебных заведениях: проблемы, пути преодоления компликативных позиций Quality of professional and practical training of high schools specialists: problems, ways of complicative positions overcoming |
Authors: | Кісіль, Роман-Володимир |
Bibliographic description (Ukraine): | Кісіль Р.-В. Якість професійно-практичної підготовки фахівців у вищих навчальних закладах: проблеми, шляхи подолання комплікативних позицій / Роман-Володимир Кісіль // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 2. – С. 193–202. – Бібліографія: 14 назв. |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Видавництво Львівської політехніки |
Keywords: | образовательная политика профессионально-практическая подготовка персонала концепция система образования Украины дидактика official educational strategy personnel professional and practical training conception educational system of Ukraine didactics |
Abstract: | Статья посвящена обобщению проблемных вопросов концепции развития системы профессионального образования в Украине как составной национального образования. Автор рассматривает способы совершенствования системы подготовки специалистов для дальнейшей роботы в общесоциальных и специализированных инстанциях государственного аппарата Украины, приведению интегральных показателей качества образования к стандартам ЕС и реформирования комплекса индикаторов уровня дидактической результативности. The article aims at the consolidation of the problematic aspects of the development of professional education system’s conception as a component of the national education in Ukraine. The author shows the ways of improving the system of specialists’ training for the needs of social and specialized Ukrainian state institutions; and considers adaptation of Ukrainian educational integral quality indices to standards of EU including the reformation of the complex of indicators of the didactical effectiveness level. |
URI: | http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23725 |
Content type: | Article |
Appears in Collections: | Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
28-193-202.pdf | 394,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.