Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23723
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSmyczek, S.-
dc.date.accessioned2014-02-28T10:58:28Z-
dc.date.available2014-02-28T10:58:28Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationSmyczek S. Influence of internationalization on consumer еxclusion from the financial services market / S. Smyczek // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2013. – № 762 : Логістика. – С. 187–192. – Bibliography: 18 titles.uk_UA
dc.identifier.urihttp://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23723-
dc.description.abstractThis paper presents the results of research identifying on the impact of the internationalization process of financial services on the development of the phenomenon of financial exclusion of consumers. Results shows that level of financial exclusion of consumers, both discretionary and mandatory, is very high. Consumers more often face difficulties in using services of foreign financial institutions rather than of domestic ones. This is particularly notable with respect to the need of fund saving and taking financial commitments. However still оne third of consumers present internationalistic attitudes and only one tenth of respondents negatively perceive foreign financial institutions. The latter attitudes are characteristic of elderly people as well as consumers with basic or vocational education. It is also typical of inhabitants of rural areas and smaller towns. Представлені результати досліджень з виявлення впливу процесу інтернаціоналізації фінансових послуг на розвиток феномену фінансового винятку споживачів. Результати показують, що рівень фінансового винятку споживачів, як дискреційний і обов'язковий, є дуже високим. Споживачі найчастіше стикаються з труднощами у використанні послуг іноземних фінансових інститутів, а не вітчизняних. Це особливо помітно по відношенню до потреби щодо фонду збереження та прийняття фінансових зобов'язань. Проте до цього часу третина споживачів показує інтернаціоналістичні відносини і тільки десята частина респондентів негативно сприймає іноземні фінансові інститути. Останні установки притаманні літнім людям, а також споживачам з базовою або професійною освітою. Це характерно і для жителів сільської місцевості, а також невеликих міст.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherВидавництво Львівської політехнікиuk_UA
dc.subjectinternationalizationuk_UA
dc.subjectfinancial exclusionuk_UA
dc.subjectfinancial services marketuk_UA
dc.subjectінтернаціоналізаціяuk_UA
dc.subjectфінансові виняткиuk_UA
dc.subjectринок фінансових послугuk_UA
dc.titleInfluence of internationalization on consumer еxclusion from the financial services marketuk_UA
dc.title.alternativeВплив інтернаціоналізації на споживчий виняток з ринку фінансових послугuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Логістика. – 2013. – №762

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30-187-192.pdf200,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.