Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23662
Title: Вплив комбінації стилів на оволодіння студентами хімічними знаннями
Other Titles: Влияние комбинации стилей на овладение студентами химическими знаниями
Influence of styles’ combination on the knowledge acquirement of chemistry
Authors: Деркач, Тетяна
Bibliographic description (Ukraine): Деркач Т. Вплив комбінації стилів на оволодіння студентами хімічними знаннями / Тетяна Деркач // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 2. – С. 59–66. – Бібліографія: 8 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: преподавание химии с использованием мульти-медийных презентаций
стили обучения
тест Фелдера–Соломан
chemistry teaching with the use of multimedia presentations
learning styles
Felder-Soloman test
Abstract: Исследовано влияние комбинации различных стилей обучения на прогресс в изучении курса “Общая и неорганическая химия” студентами первого курса химического и биологического факультетов университета. Курс читался с использованием мультимедийных презентаций. Наилучшие показатели успешности и прогресса продемонстрировали студенты с 1–3 преимущественными стилями обучения. Среди учебных предпочтений успешных и прогрессирующих студентов обычно наблюдаются активный, последовательный и сбалансированный визуально-вербальный стили. The author investigates the influence of different learning styles’ combination on the acquirement progress of “General and Inorganic Chemistry” course by first-year students of Chemistry and Biology Departments. The course has been lectured with the use multimedia presentations. Students with one to three predominant learning styles have demonstrated the best results in success and progress. Active, sequential and well-balanced visual-verbal styles are typically observed among learning preferences of successful and progressive students.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23662
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
10-59-66.pdf711,72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.