Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23472
Title: Вплив експлуатаційних показників на довжину перегону автобуса на маршруті
Other Titles: Influence of operating parameters on length of route bus stretches
Authors: Ісаєв, М. Н.
Умєров, Е. Д.
Bibliographic description (Ukraine): Ісаєв М. Н. Вплив експлуатаційних показників на довжину перегону автобуса на маршруті / М. Н. Ісаєв, Е. Д. Умєров // Інженерна механіка та транспорт : матеріали IІ Міжнародної конференції молодих вчених ЕМТ-2011, 24-26 листопада 2011 року, Україна, Львів / Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. – С. 100–103. – (3-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et аrtibus"). – Бібліографія: 6 назв.
Issue Date: 2011
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: довжина перегону
транспортна мережа
маршрутна мережа
пасажирський транспорт
пасажиропотік
race length
Trans Network
en-rout network
passenger transportation
passenger traffic
Abstract: У статті представлені результати досліджень довжини перегону на затрати часу пасажирів на поїздку, а також вплив експлуатаційних показників на продуктивність автобуса, на прикладі міста Сімферополя. The results of study of the race length and passengers’ tour timetable from one stop to another are presented in the article. There were studied en-rout races which practically influence all characteristics of Metropolitan transit functioning. These characteristics are: passengers’ transportation time waste, amount of in-between stoppages, operating showings and productivity of busses en-rout. The studies by changing the factor of capaciousness and by changing the range of passenger traffic show that the efficient length of buss race en-rout range from 0,4+0,7 km. There were calculated the time of passenger’s movement from their houses to stoppages, time of standing on the stoppage, time in the bus, time of moving from the stoppage to the final destination. Also the influence of operation showings to bus efficiency such as capaciousness, factor of capaciousness, fact of changing, cruising speed, size of rout, amount of stoppages, length of tour of one passenger. The analysis of regularity of population settling was held. This analysis should become the definition of some characteristics of semi distance between stoppages which can be the places of communication and demand to the transportation and to the transport suggestions. Opportunities of optimization of the race length enrout through the whole city were examined. The graphs, diagrams were built to each of the indexes. Some of them are presented in the article. All investigations were held in Simferopol city. The students of our university made the analysis at the biggest bus routs of the city.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23472
Content type: Article
Appears in Collections:Інженерна механіка та транспорт (EMT-2011). – 2011 р.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
33-100-103.pdf315,66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.