Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/20956
Title: New challenges for contemporary architecture: interdisciplinarity – innovation – social communication
Authors: Szpytma, Cezary
Bibliographic description (Ukraine): Szpytma C. New challenges for contemporary architecture: interdisciplinarity – innovation – social communication / Cezary Szpytma // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2013. – № 756 : Теорія і практика будівництва. – С. 292–297. – Bibliography: 8 titles.
Issue Date: 2013
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: interdisciplinarity
innovation
social communication
міждисциплінарність
інновації
соціальна комунікація
Abstract: This paper refers to seeking new possibilities for contemporary architecture to develop. The discussed problems focus on interdisciplinarity, innovation, social communication as elements indispensable for development. The arti cle applies to the essence and the notion of relations between these elements. The presented examples illustrate selected design problems. Social communication is described as the determ inant of modern society development based on information flow. Two projects are presented, both practical examples of the discussed issues. Стаття присвячена пошуку нових напрямків розвитку у сучасній архітектурі. Порушені теми зосереджені на інноваційних технологіях і проблемах комунікації, які не існують окремо, та визначають головну ціль взаємодії між основними елементами розвитку цих напрямків. Наведені приклади ілюструють можливості різноманітного проектування, заснованого на тенденціях розвитку сучасного суспільства. А найважливішим чинником розвитку є поле зв'язку, яке базується на потоці інформації. Подано два проекти як практична ілюстрація обговорюваних питань.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/20956
Content type: Article
Appears in Collections:Теорія і практика будівництва. – 2013. – №756

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
48-Szpytma-292-297.pdf285,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.