Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/19439
Title: Social impact of iInterfaith dialogue on religious toleration among Malaysian university students
Other Titles: Соціальний вплив міжконфесійного діалогу на релігійну толерантність серед студентів університету Малайзії
Authors: Awang, Jaffary
Mohamad Ramli, Yusri
Bibliographic description (Ukraine): Awang J. Social impact of iInterfaith dialogue on religious toleration among Malaysian university students / Jaffary Awang, Yusri Mohamad Ramli // Гуманітарні та соціальні науки : матеріали IIІ Міжнародної конференції молодих вчених HSS-2011, 24–26 листопада 2011 року, Львів, Україна / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2011. – С. 332–335. – (3-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Bibliography: 1 titl.
Issue Date: 2011
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: interfaith dialogue
religious toleration
Islam
Christianity
religion in Malaysia
Abstract: Study on other religions is not simply to understand the beliefs but also to create awareness of religious toleration. But to be tolerant, study within a single religious community would not be enough to make it succesfull. Therefore engagement with other religious community through dialogue is needed. The purpose of this study is to determine if interfaith dialogue has social impact on religious toleration. A group of Muslim and Christian students in National University of Malaysia had been selected to organize an interfaith dialogue where they were all be observed and given questionnaire in order to examine how far they become more tolerant after joing the program. This study finds that continuos participation in interfaith dialogue will definitely increase religious toleration.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/19439
Content type: Article
Appears in Collections:Гуманітарні та соціальні науки (HSS-2011). – 2011 р.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
116-Awang-332-335.pdf120,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.