Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/16023
Title: Національний бренд та брендинг у контексті міжнародних подій
Other Titles: National brand and branding within the context of international events
Authors: Люльчак, З. С.
Ліпенцев, А. А.
Галущак, Ю. І.
Bibliographic description (Ukraine): Люльчак З. С. Національний бренд та брендинг у контексті міжнародних подій / З. С. Люльчак, А. А. Ліпенцев, Ю. І. Галущак // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". – 2012. – № 735 : Логістика. – С. 127-136. – Бібліографія: 9 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: національний бренд
національний брендинг
міжнародні події
інвестиції у національний бренд
national brand
national branding
national rebranding
international events
investments into national brand
Abstract: Представлено удосконалення поняття “національний бренд” з позиції проведення міжнародних подій, а саме – результату узгоджених дій, поведінки, інвестицій, інновацій, політичних та міжнародних комунікацій країни задля реалізації національної безпеки, культурної автентичності, конкурентної переваги країни-організатора. Розглянуто процес проведення національного брендингу та запропоновано алгоритм його впровадження. Проведено поетапний аналіз проведення національного брендингу України у контексті Євро-2012. The improved notion of national brand from the point of view of international events, i.e. the result of coordinated actions, behavior, investments, political and international communications of a state in order to realize national safety, cultural authenticity, competitive advantages of the country that organizes international events, is presented in the article. The process of national branding is investigated and the consequence of its making is suggested: the justification of necessity to create national brand; audit of country positioning alternatives; definition of strategic direction of national branding; development and realization of marketing actions; management of national brand; evaluation of national brand. The staged analysis of the national branding of Ukraine in context of European Football Championship Euro-2012 by the suggested algorithm is made.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/16023
Content type: Article
Appears in Collections:Логістика. – 2012. – №735

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
19-Lyulchak-127-136.pdf240,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.