Please use this identifier to cite or link to this item: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23728
Title: Соціально-економічні й історико-педагогічні передумови cтановлення економічної освіти у вищій школі Чехії
Other Titles: Социально-экономические и историко-педагогические предпосылки cтановления экономического образования в высшей школе Чехии
Social economic, historical and pedagogical background to economic education formation in higher educational institutions of the Czech Republic
Authors: Товканець, Ганна
Bibliographic description (Ukraine): Товканець Г. Соціально-економічні й історико-педагогічні передумови cтановлення економічної освіти у вищій школі Чехії / Ганна Товканець // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 2. – С. 221–232. – Бібліографія: 25 назв.
Issue Date: 2012
Publisher: Видавництво Львівської політехніки
Keywords: история экономической мысли
народное хозяйство
Карлов Университет в Праге
Университет Палацкого в Оломовци
Чешский технический университет
Технический университет в Остраве
социально-экономические предпосылки
формирование высшей экономической школы
высшее образование
национальная школа
педагогическая мысль
Я. А. Коменский
Чехия
history of economic thought
national economy
Charles University in Prague
Palacký University of Olomouc
Czech Technical University
Technical University of Ostrava
social and economic background
the formation of the higher economic school
higher education
national school
pedagogical thought
J. A. Comenius
the Czech Republic
Abstract: В статье рассматриваются проблемы формирования высшей экономической школы в Чехии. Проанализированы социально-экономические, историко-педагогические условия формирования экономического образования в начале ХХ века. Раскрыты теоретические основы экономической мысли в Чехии. Охарактеризованы Карлов Университет в Праге, Университет Палацкого в Оломовцах, Чешский технический университет, Технический университет в Остраве как факторы становления экономического образования в высшей школе Чехии. The article deals with the problem of higher economical school formation in the Czech Republic. The author analyses social and economic, historical and pedagogical conditions of the economic education formation in the early twentieth century, considers theoretical principles of economic thought in the Czech Republic and characterizes Charles University of Prague, Palacký University of Olomouc, Czech Technical University of Prague, Technical University of Ostrava as factors of economic education formation in higher educational institutions of the Czech Republic.
URI: http://ena.lp.edu.ua:8080/handle/ntb/23728
Content type: Article
Appears in Collections:Педагогіка і психологія професійної освіти. – 2012. – №2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31-221-232.pdf433,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.